Monday, November 27, 2006

I <3 LOBSTERS~!!!

friends....they come and go.
for some, you grow closer with each passing day
appreciating each other's differences.
for some, you grow apart each day
with conflicting differences.


im greatful to all my friends, then and now. this year, i grew to appreciate and love more friends. with each passing day, you just wonder why you didnt get to know him/her earlier. and for some, we just drifted away. maybe its due to lack of contact. maybe we just cant settle our differences. although it seems that we have difted apart, you know deep in my heart you will always be my friend.


its really important to make new friends, even more so to keep old friends. so....after exams, im gonna start digging out my contact list and start rekindling "lost" friendships.


today's paper.....*EASY* i mean...its really easy, just as i've guessed. something i wasn't hoping for. but sadly, i wasn't able to complete it. darn. although its the case of most ME students, i really really regret not doing faster. i mean, i did past year papers, but whats the use?~! never time myself~!!!!!!


i love exams~! with stress and more stress, it comes with lovely parental love. especially my parents, they do everything to make me happy during exams. and finally, at the old tender age of 22, i had my very first taste of lobster~!! OMG, its just fantasically delicious~!!!!! all along, i have been eating mini srilanka crabs and thought it to be a delicacy. i know i sound damn sua gu and mountain tortoise.


well, everyone must have heard of the UNIQUE Seafood at Turf City. Some may have gone there countless times. but it was my virgin trip there, and wow~!! its just like what they advertised, even better~! you get to see humongous life alaska king crab(see below).


Image016Image015


although they were having a 50% sale, the prices were ridiculously expensive. the dunno what king lobster after discount was about $210? just for one freaking lobster, which looks ultimately heavenly and mouth-watering. although my dad said i can eat watever i wanted, of cos i couldnt make him buy me that~  instead, we got one jumbo local lobster and a jumbo crab, which wasn't exactly cheap either.


collage8-1


The food was cooked to near perfection~! how can the lobster taste soooooooo delicious? it was bursting with freshness and juiciness and bounciness~! the lobster was soooooo fat that even the legs was so tenderly meaty~!!!!  and the service there was fantastic, with waitresses changing your plate every 3 mins?~ i think i changed my plates like 10 times?~ well, the crab was delicious too, but after my very first lobster experience, the crab was rather ermmm.....OKie...the crab was totally awesome too~! not the usual sri lanka minute crab. juicy, meaty, and most importantly, super FRESH~!!!!!!! i loved every bit of the food there~!!!!!


All that for $200 after discount~!! i think its a real steal. i loooove discounts~! and darn....i love lobsters~! next time, when i earn tonnes of money, im gonna bring my parents to eat the darn expensive but heavenly looking alaskan king crab and the humongous lobster~! omg, the thought of it just makes my mouth water~


collage9


 i adore my parents~! hahaha...


 Image006


and i love my new top from F21. retail therapy after i lost my phone. i think i need a change of wardrobe. im getting sick of t-shirt and shorts me. even choo commented on my "shorts-to-everywhere" syndrome. but i still love shorts~!

Sunday, November 26, 2006

Paula DeAnda - Walk Away

I saw you with your new girl just yesterday
and I feel that I must confess
even though it kills me to have to say
ill admit that I was impressed
is it calling just showed up affection
gotta commend you on your selection
though I know I shouldnt be concerned
in the back of my mind I cant help but question

does she rub your feet (when you've had a long day)
scratch your scalp (when you take out your braids)
does she know that you (like to play ps2 till 6 in the morning like I do)

I cant explain this feeling
I think about it everyday
and even though we've moved on
it gets so hard to walk away
(I'm gonna remember you, you gonna remember me)
walk away, walk away
(I'm gonna remember you, you gonna remember me)
walk away
(i cant forget it how we use to be)

I guess I gotta live my life from day to day
hoping maybe you'll come back
and though I tell myself not to be afraid
to move on but it seems I cant
no other man has given me attention
it aint the same as your affection
though I know I should be content
in the back of my mind I cant help but question

does he kiss me on the forehead (before we play)
show on my doorstep (with a bouquet)
does he call me in the middle of the day (just to say)
baby I love you (like you used too)



Friday, November 17, 2006

Bi-sexuality

well, my curious guy friend asked: are all girls bi-sexual? claiming that he read from some magazine.and myself, being a girl could not give him a proper answer. i mean, i can only say for myself what...


ok...i do admit, i DO look at girls. of cos the pretty ones with super good figure lah. and YES, i do admire them. i mean, come on~! look at those slender toned lengs and ooooohhh...the ever beautiful washboard abs....something every most girls desire. BUT~!!!! i never ever see them as some sexual figure. i dont go and see the legs and think.....wooooo...i wanna touch that leg. OF COS NOT~ i will only secretly long to have the nice long legs and how unfair god is blah blah blah......and no, of cos i dont look at the boobs. what for? i mean its natural for human beings to appreciate all beautiful things, and the same theory applies for girls. how many girls look at a female star and thinks she is pretty?


well, i think boa is cute and so i have her picture on my hp. and there was a time when i thought rachel bilson was cute too and of cos her picture was on my laptop. (aiyah, the reason is, i heard from somewhere, if you keep looking at pretty girls, you will become pretty also. same like how pregnant mothers-to-be put cute baby photos around so that their babies will be cute...:D) well, obviously that isnt working...so ermm..darn....i want fergie's abs~!!! i shall start looking at it from today on.


dont you girls love watching miss universe? wow...that was me and my sister's must watch when we were young. posing around as miss korea and also grading the contestants. haha...but of cos no lesbian tendancy, pure admiration and role-playing to be like them..haha...that is why barbie is so famous with girls mah. meaning all little girls have lesbian tendency meh?


that being said, i declare that what the magazine wrote (most prolly FHM, although he denies it) is incorrect~ shit lah...im sounding like some bi trying to defend myself.


okies....while typing this one knowledgeable friend comes and tell me Discovery CHannel actually proved that everyone is a bi to a certain extent and that everyone has a homosexual tendency, just a matter of who has more. even angelina jolie is a Bi~! (see article) stoopid jow lah, waste my whole night googling out this and that~ 


so fine....if admiring/idolizing someone other than a guy, even a female star, makes me bi, then im bi. and so is everyone~! end of discussion.


here is a nice pretty girl with nice legs~ yummy~ haha
IVY - AHA





hahaha..... to my girlfriends who after reading this entry thinks im BI.....relax lah...you all should know by now that my love for GUYS is too strong for me to accomodate girls in my heart...so girlfriends you are safe~

Thursday, November 16, 2006

2 more to go~!!

woooo~!!!! time to take a short breather~ done with another module~!!! now all i have left is JAP and DFMA and of cos my FYP...how can i forget my FYP?~! i see myself struggling writing a 30 page report~! omg..whats there to write about?~!


my brain is so filled with work these few days that i have hardly any time no space to accomodate mindless thoughts.


one thing i've noticed, its funny how different people make me act in a different way. i guess your friends do influence you; your speach, your action. i can see my friends acquiring MY kind of speech and vice versa. i've learnt to speak vulgarities easily. its not good, but its nothing bad either, or so i think. maybe it differs from the culture. but well, no point acting demure and putting on a fake front. so i shall speak as and when i like. of cos i will try to say in approapriate cases lah.


from dragons to mushrooms, the guys are a real bad influence. but its pretty interesting to learn these stuffs. i mean, whats so bad about learning such stuffs (with proper adult supervision)?


im so under stress. so much so that i forgot what is stress. doesnt make sense i know....see! im under stress....



**** Xmas costume party at jimbos on 26th~ make yourself freee****


Photo-0148


~Princess Joodiva~

Friday, November 10, 2006

Growing Up

growing up can be so tough. its like teething.


i had my fair bit of teething too... but what matters most to me now is being happy and making those around me happier...:) what doesnt kill you only makes u stronger~!! i am a strong girl after tonnes of hurdles that tried killing me. but well, you learn and grow, knowing that you can never be who you are back then.
anyway, here's a little something to read and ponder (taken from my old blog) i went to search every entry to look for this cos i think it might be of some inspiration? oh well..



They call it the "Quarter-life Crisis."
It is when you stop going along with the crowd
and start realizing that there are many things about yourself that you didn't know and may not like.
You start feeling insecure and wonder where you will be in a year or two,
but then get scared because you barely know where you are now.
You start realizing that people are selfish and that, maybe, those friends that you thought you were so
close to aren't exactly the greatest people you have ever met,
and the people you have lost touch with are some of the most important ones.
What you don't recognize is that they are realizing that too, and aren't really cold, catty, mean or
insincere, but that they are as confused as you. You look at your job... and it is not even close to
what you thought you would be doing, or maybe you are looking for a job and realizing that
you are going to have to start at the bottom and that scares you.
Your opinions have gotten stronger. You see what others are doing and find yourself judging more than
usual because suddenly you realize that you have certain boundaries in your life and are
constantly adding things to your list of what is acceptable and what isn't.
One minute, you are insecure and then the next, secure. You laugh and cry with the greatest force of
your life. You feel alone and scared and confused. Suddenly, change is the enemy and you try and cling on to the
past with dear life, but soon realize that the past is drifting further and further away,
and there is nothing to do but stay where you are or move forward.
You get your heart broken and wonder how someone you loved could do such damage to you. Or you lie in bed
and wonder why you can't meet anyone decent enough that you want to get to know better.
Or maybe you love someone but love someone else too and cannot figure out why you are doing this because
you know that you aren't a bad person.
One night stands and random hook ups start to look cheap.
Getting wasted and acting like an idiot starts to look pathetic.
You go through the same emotions and questions over and over, and talk with your friends about the same topics because you cannot seem to make a decision.
You worry about loans, money, the future and making a life for yourself... and while winning the race would
be great, right now you'd just like to be a contender!
What you may not realize is that everyone reading this relates to it. We are in our best of times and our
worst of times, trying as hard as we can to figure this whole thing out

Photo-0156


~Princess Joodiva~

Wednesday, November 08, 2006

eff-ing day and Mr NIPS

today is such a EFF-ing day. firstly, i woke up late and bo bian had to take a cab down to school. but GOD KNOWS WHY THEY HAD TO DO ROAD REPAIRS WORKS AT 1.30PM~?! during freaking lunch break hours~!!!!!!! and out of 4 freaking lanes, they had to do 3 lanes together~!!!!!!!! damn it loh, make my cab metre jump like siao~!@#`


and my jap quiz...omg, dint had time to recap loh~!!! i guess i will be happy if i got 7/10.


but well, luckily the presentation went pretty smoothly, although our prof was saying funny things. but well.... 1 MODULE DOWN~~!!!!!!! hahahaha...


f6abc27db81bc7d5


7993



a job WELL DONE team saving private ryan~!!! it was a great experience working with you guys...:D:D


well, at least i have one thing to be happy about. but the rest of the day...was so darn gloomy. seriously, i aint gonna blog about it, cos i know all i will say is vulgarities. i know its becoming a bad habit spewing vulgarities like that, but well, at least it helps me relieves a little bit of anger.


im disgusted at the dishonesty of mankind. how ugly mankind can get for a measely sum of money. $400 and you betray your own conscience. how disgusting. but more importantly, im disgusted by my own carelessness and weakness. i dunno why but i broke down in the library while talking to my mum. i told myself the last time i cried, i will never cry anymore, but well, i guess im wrong. such a cry baby. such a wuss i know. all that fake brave front just broke down. thanks qiang qiang for being there and taking in all my BFs (bitchfits)~ hahaha.anyway, why are phones nowadays so freaking expensive?~!


finally, ever saw your good friend's bf's *******? well....i have~!!! and 3Xs for that matter...



  1. first was unexpectly found in the hp while we were all in engin canteen and i got a shock~!@
  2. second was while msn webcaming.....when he suddenly flashed his ermmm ******* at me....i was uber shocked and stunned....
  3. the third time, i was super super ready. although a mere 5 sec webcam, i managed to "printscreen". muhahahahaha...for security and safety reasons, i have blurred the nick and the face, but as for the *******, no photoshopping was done. a treat for my friends...hahaha...

==viewer discretion advised==


.


.


.


presenting to you...Mr NIPS~!!!!


nip1


hahahHahHAHahsAShahahahaa~!


p/s: if you want this photo removed, FSIM....u get the hint.... the sweetness of bribery~


Photo-0156


~Princess Joodiva~

Monday, November 06, 2006

Cam Whoring

Photo-0148


was on the topic of make-up, and decided its been a while since i played with my make-ups. so feeling bored, i decided to just beautiful myself at an unearthly time of 12am~


dunno if its due to lack of sleep or lack of facial or just plain ageing process, my skin has turned very rough and can see the 'orange' effect. wah...my pores super big loh! ageing is such a yucky process! wrinkles, enlarged pores, sun-damaged skin all becomes visible. no wonder they say starting from your twenties, women should take special care in their skin.


omg...the more i look at my skin, the more i wanna cry. tomorrow i shall buy some mask to IA (Immediate Action; some army term) and i shall eat more antioxidants and i shall start doing some exercise. damn it. cant imagine how unhealthy my lifestyle is.


Before i turn into an ugly old hag, i shall take more pictures of youthful me~!!


Photo-0162Photo-0158


Photo-0149Photo-0156Photo-0150


Photo-0155Photo-0161


and jiali, no no no i so so so do not (to the power of infinity) look like BOB the construction worker~!!!


how is it possible that such a beauty like myself be compared to a construction worker~!!? i can state at least 10 reasons why im better than Mr BOB!~ graiygh~!!


Bob the Builder waving VSPhoto-0122(1)


0 : 10


as for now, shall go have my beauty sleep~ tomorrow is botak jones day~!!


Photo-0155


~Princess Joodiva~